روز شمار

جمعه 1403/06/16

دیشب یک سر رفتم خونه بابا اینها و این دفعه تخم مرغ نخوردم ! و اهل دلش میدونن منظورم چیه ! البته چایی خوردم ، بیسکویت خوردم ، انگور خوردم ، دوتا قاشق ماکارونی خوردم ، انجیر خوردم ، بستنی خوردم و چون معده حساسی دارم روی همه اینها دوتا لیوان دوغ درجه یک خوردم !

خدا رو شکر درخت خرمالوی بابا اینها هنوز زنده است و کام کوات و لایم کوات کورش دوباره گل داده !

اونجا که بودم رویا زنگ زد برای تور تفریحی، علمی، سیاحتی، گردشگری، به مقصد مهیار به جهت عکس در مزارع گل آفتابگردان که با هماهنگی بقیه گروه تور کنسل شد و افتاد برای یک روز دیگه !

روز قبل باغ بودیم و با بابا اینها صحبت باغ شد و نمی دونم چی شد که بحث کشیده شد به کتاب خوندن مامان و به کورش گفتم : چند روز پیش ( دوشنبه 1403/06/12 ) غزل گفته کتاب بخون و کتاب تیمارستان متروک را پیشنهاد داده !

کورش گفت : بهش بگو این کتاب مال گروه سنی من نیست !

هر دوتامون لبخندی زدیم و من گفتم ربطی نداره و بحث عوض شد و نتونستم بگم که بعضی وقتها خوبه کتاب های غیرمرتبط با حال و هوا و یا گروه سنی خودت بخونی و صد البته نه هر کتابی !

مادربزرگ پدرم (علیه السلام) میگفته هر رگ آدم به یک غذا زنده هست و آدم باید همه غذایی بخوره ، رحمت خدا بر او باد ، مطمئنا پیتزا پپرونی نخورده بود وگرنه تا الان زنده بود !

و به نظر من (رحمه الله علیه) آدم باید همه ژانر یا سبک کتابی بخونه حتی ژانر وحشت و باید از همه گروه سنی هم بخونه  حتی کودکان و باید همه سایزی را هم بخونه حتی سایز 85 ولی خوبش را !

یک نکته مهم اینکه هرگز کتاب ژانر مذهبی نخونید چون ژانری بسیار شُخمی تخیلی و خیلی کمدی و وحشتناک هست !

فکر کن یک جای کتاب مذهبی نوشته : خدا از پیامبرش ابراهیم درخواست کرده تا فرزندش اسمائیل را قربانی کند و پیامبر می‌رود تا این کار را انجام دهد !

با توجه به ترسم از کلیه مذاهب پس بگذریم !

قبلا ( یکشنبه 1403/05/07 ) گفتم که مامافرزاد می شد مادربزرگ پدری ام و توی اون 95 سال عمر با عزت و با عزیزی که از خدا گرفت ! همه غذایی می خورد حتی چیپس و پفک ولی سوسیس و کالباس دوست نداشت و نمی خورد و فکر کنم بخاطر همین بیشتر عمر نکرد !

پس واضح و مُبَرهَن است که باید همه ژانر کتاب خوبی را بخونیم حتی اگه کتاب تیمارستان متروک اثر دَن پُبلاکی باشه البته این کتاب برای گروه سنی 14 تا 95 سال خوب هست یعنی مادر بزرگ خدا بیامرزم اگه زنده بود نمی تونست این کتاب را بخونه ، کتاب تیمارستان متروک شاید جزو 10 کتاب اول در ژانر وحشت نباشه ولی من را اینقدر مجذوب کرد که تا ساعت 2:40 دقیقه بامداد بیدار بمونم و از همنشینی باهاش لذت ببرم و با خیال راحت بعد از تموم کردن کتاب برم بخوابم !

فصل بندی خوب و منظم کتاب برای منی که نوشخوار ذهنی دارم خیلی خوب بود تا بتونم کتاب را تکه تکه بخورم !

شخصیت پردازی و آب و رنگ کارکترها برای منی که فراموشی دارم عالی بود تا جایی که اگه لازم بود رنگ تیشرت اندی را هم میتونستید ببینید !

توصیف آب و هوا و شرایط جوی عالی بود تا جایی که اگه لازم بود ضربه تگرگ را روی بدنتون میتونستین حس کنید !

و چسباندن تکه های داستان بهم فوق العاده بود تا آنجا که فکرش را نمی کردید اِخراج اِریک از گروه موسیقی و ویولا زدن بِری به چند فصل بعد مرتبط میشه !

و کلاً خوب بود و به همه دوستان کتابخوان خصوصا عاشقان ژانر اضطراب و وحشت پیشنهاد میدهم این کتاب را بخونین !

و در آخر بگم که :

عشق فقط یک کلام ، کتاب بخونین والسلام !

 

 

 

تصویر نویسنده
مازیار

پست قبلی

یک نظر برای “جمعه 1403/06/16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *