روز شمار

شنبه 1403/07/14

نوشته ای که در ادامه خواهید خواند انشاء غزل با موضوع عکاسی هست و بدون هرگونه نقد و بررسی ، ثبت و یا اصلاحی نقل قول شده :

آنقدرها به نوشتن در مورد موضوع عکاسی علاقه‌مند نیستم شاید هم به انشاء نوشتن علاقمند نیستم ، وقتی شما در همین لحظه اوقات خود را صرف نوشتن می‌کنید در حالی که همین حالا می‌توانستید در حال عکس گرفتن از سوژه‌ای مورد نظر خود باشید ولی باید انشاء بنویسید آن هم با این نیت که نگارش خود را زیر ۱۰ نشوید با این حال نمره ۱۰ برای نگارش بسیار مسخره است.

همانطور که می‌گویند شکارچیان آشپز نیستند ، البته شاید فقط بر چند خط بتوانم بگویم که . . .

عکاسی برای من بسیار جالب و چالش برانگیز است ؛ ما عکس می‌گیریم تا بفهمیم زندگی چه معنایی برای ما دارد عکاسی فقط زدن یک دکمه نیست بلکه ثبت بسیاری خاطره است همانطور که می‌گویم وقتی شما عکس می‌گیرید فقط یک عکس را نگرفته‌اید بلکه هزاران نکته ، خاطره ، احساسات و زندگی را ثبت کرده‌اید. مغز ما زودتر از هر چیزی خاطرات تصویری را فراموش می‌کند اما عکس ، تصاویر و فیلم‌ها آن خاطرات را برای شما تا ابد زنده نگه می‌دارد .

اکثریت می‌گویند عکس‌ها و تصاویر نمی‌توانند احساسات را منتقل کنند شاید آنها همان افرادی هستند که از عکس گرفتن از طبیعت ، آسمان و گل و گیاه بیشتر لذت می‌برند تا چهره فردی که در کلمات نمی‌توان شدت خوشحالی ، ترس ، غم ، اضطراب و تمامی حس‌های او را توصیف کرد .
البته دنیایی که احساسات افراد خیلی زود فراموش می‌شود عکس‌ها اسنادی هستند که با ثبت یک پرتره احساسات همان فرد را برایش تا زمان زنده ماندن او جاودان نگه می‌دارد.
در نهایت عکاسان برنده این زندگی هستند همانطور که کیهان هنر است و عکاسان شاهد و ثبت کننده این هنر هستند.

 

 

تصویر نویسنده
مازیار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *