قمیشلو
روز شمار,مسافرت

جمعه 1401/03/27

صبح ساعت 6:30 آش رو گرفتم و رفتم دنبال مجید ، مجید هم با نان خونگی مجیدپز و چایی اومد ، رفتیم کوه ، کوه های منطقه قمیشلو

پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو در شمال غرب اصفهان (۴۵ کیلومتری شمال غرب اصفهان) هست .این منطقه از شمال با شهرهای دهق و علویجه و روستاهای هسنیجه و حسین‌آباد و از غرب با روستای میر آباد، مبارکه، محمدیه، افجان، تندران، ورپشت، جاجا و از جنوب با شهرهای تیران و نجف آباد و خمینی شهر و از شرق با شهرهای اصفهان، شاهین شهر و روستای جهاد آباد ارتباط دارد. . وسعت پارک ملی قمیشلو ۲۹٬۸۸۶ هکتار و وسعت پناهگاه حیات وحش قمیشلو ۸۳٬۸۸۸ هکتار می‌باشد. گفته می‌شود پارک ملی قمیشلو قدیمیترین منطقه حفاظت شده جهان است. ۱۵۰ سال پیش ظل السلطان پسر بزرگ ناصرالدین شاه و حاکم اصفهان، قمیشلو را به عنوان قرق و شکارگاه اختصاصی اعلام و حتی از چرای دام در این منطقه جلوگیری نمود.

توی اینترنت اگه یک جستجو ساده بکنین اطلاعات جالبی در مورد این منطقه بهتون نشون میده ، از جمله اینکه چه حیواناتی داره ، من خودم آهو ، روباه ، خرگوش ، لاک پشت ، کفتار ، گرگ ، کبک و تیهو دیدم ، این قسمتی که ما میریم یک زمانی میدان تیر و مانور هلیکوپتر بوده ، با یکمی دقت و جستجو میتونین پوکه یا مرمی گلوله هلیکوپتر هم پیدا کنین ، منطقه بسیار خشک و بکری هست ،  سمت نجف آباد این منطقه سنگ نگاره هایی مربوط به سه هزار سال پیش پیدا شده و البته منم چیزهای عجیب تر و قدیمی تو این منطقه دیدم و همچنین چشمه وهمچنین آبشار فصلی و همچنین خاطرات فراوان . . .

یک روز باید چندتا از اون خاطرات خوشگل ها را بنویسم و یادی هم کنم از مرحوم امینی ، خدا بیامرزدش ، . . .

بگذریم

ساعت 12 خونه بودیم ، امروز هم خوش گذشت . . .

عکس این نوشته مربوط به سال 99 و سمت . . . هست و فکر کنم تو سایت اینستاگرام هم گذاشتم.