روز شمار

سه شنبه 1401/05/18

امروز رفتم شاهین شهر ، یک سر به مجید زدم و . . .  این مطلب را توی فضای مجازی برام فرستادن ، منم میزارمش اینجا ، ثبت بشه در تاریخ :

 

امت گله شتر : ‏بعد از گذشت یکسال از وعده‌های دروغ و پوشالی،
وقتی کـه میبینی؛
توانایی کنترل تـورم را نداری
چیـزی از اقتصاد نمیفهمی
نه شغل ایجاد کرده‌ای، نه خانه‌ای ساخته‌ای
در دیپلماسی داخلی و خارجی علیل و منفعل و سرشکسته عمل کرده ای
می‌روی سراغ کاری که در آن تخصص داری؛ سـرکوب زنان
اینبار توسط ‎#گشت_ارشاد.

نوشته زیر که بقدر یک تاریخ بر اطلاعاتتان می افزاید، نیشتری است بر دُمَل یک‌هزار و پانصد سالهٔ انحطاط فرهنگ ایران و ایرانی …!!!

هشداری است به معدود قهرمانانی که روزی برای کشورشان قد علم خواهند کرد که با آگاهی یافتن و پند از تاریخ ، قدم به میدان کارزار بگذارند …
شاید هم نگذارند………

کجــای این مــلت افتخــار دارد..؟!

یک مشت دزد ، چاپلوس ‘ کلاّش ، متظاهر ، خائــن ، فرصت طلب ، تنبـلِ حق ناشناس و پُشـت هم‌انداز در یک منطقـه از این دنیـا بنــام ایــران جمع شده‌اند و دلشان خوش است که نزدیک به دو هزار و پانصد سال پیش دارای فرهنگ برتر بوده و آدم بوده‌اند..!!!

بی‌تردید ، این سـرزمیــــن هیچگاه موجـوداتی با صفـات بالا را کم نداشته است!!!

▪️به این دلیل که: اُمتـّـی ( اُمت یعنی گله شتر) که آریوبرزنش را یک ایرانی خائن لو می‌دهد ، امتی که بابک خرمدینش را افشین که آن‌ هم یک ایرانیست تحویـل خلیفه می‌دهد ، امتی که کریم‌ خان زندش چند سالی بیشتر دوام نمی‌آورد ولی قاجاریه‌اش تمام نشدنی است ،امتی که امیرکبیرش را می‌کشند و جایش یک دلقک می‌گذارند و آب از آب تکان نمی‌خورد ،امتی که رضاشاهش از بی‌ کفایتی حاکمان قاجار ، با قدرت و لیاقت خود و کمک یارانش سر کار می‌آید’ولی پس از مدتی ، خارجی‌ها او را تبعیــد می‌کنند و مردمش همه جشـن می‌گیرند..!!

▪️امتـی که محمدرضا شاه پهلوی’یک شاهزاده تحصیل کرده سوئیس را می‌دهد و در عوض یک آفتابه بدست و نعلین بپای متحجر را می‌گیرد، امتی که ۹۹ درصدش به جمهوری اسلامی رأی می‌دهد بدون اینکه بداند چه معجونی است امتـی کـه چهل و یک سال توی سرش می‌زنند و کمترین اعتراضی ندارد و بالاتر از همه امتی که در سال ۵۷ با جمعیت پنج میلیونی به استقبال امامش می‌رود ،و بعد از ده سال که این امام ارمغانی جز فساد ، گرانی ، تورم ، جنگ ، نکبت و مرگ برای ایشان نمی‌آورد ، این‌بار با جمعیت ده ملیونی به تشییع جنازه‌اش می‌رود.؟؟!

آیا این امت ، اُمّتی است که ادّعا کند هنر نزد او است و بس..!؟؟؟

▪️امتی که سروریِ تازیان را به درازای ۵۰۸ سال تحمل کرد’ طی این سال‌ها ، اعراب اموالش را به غنیمت گرفته زنان آنان را کنیز و مردان آنان را غلام کرده تمام ایرانیان را مُوالی(غلام) ‘و با این عنوان ، ایرانیان را تحقیر کرده’حقِ داشتنِ مقام‌های کشوری و نظامی را از او گرفته’ لایق زنده بودنست؟؟؟

▪️میدانید اعراب با ایرانیان که موالی نام داشتند چه میکردند؟؟

▪️عرب‌ها با موالی راه نمی‌رفتنـد و به آنان اجازه نمی‌دادند که بر جنازهٔ اعراب نماز بگزارند.موالی حق ازدواج با عرب را نداشت.موالی باید پیاده به جنگ می‌رفت و از غنائم هم سهمی به او داده نمی‌شد. موالی به نام پیشین خود خوانده نمی‌شد ، او باید به نام کسی که او را اسیر کرده ، یا در بازار برده‌ فروشان خریده بود ، یا به نام یک عرب مورد خطاب قرار میگرفت.موالی وظیفه داشت با دیدن یک عربِ پیاده’از اسب خود پایین آمده و آنرا برای سوار شدن به عرب بدهد.

▪️با این همه خواری و خفت’همین ایرانیان خوش غیرت ۵۰٨ سال چنین حقارتهایی را به جان خریدند و غیر از حدود ده مورد جدی ، هیچ مقاومتی از آنان دیده نشد!!!

▪️به حساب من تنها یک مقاومت در هر ۵۰ سال را شاهد بود!!

▪️فکر نکنید که بعد از ۵۰٨ سال ایرانیان بیدار شدند و قیام کردند و حکومت خلیفه را برانداختند..خیر..!

▪️باید یک مغول بنام هلاکو می‌آمد و به حکومت عباسیان پایان می‌داد و ایرانیِ بی حال را نجات میداد !!!

▪️بعد از ۵۰٨ سال نوکریِ عرب ، حالا نوبت نوکری مغولان به مدت ۳۰۰ سال شده بود.

▪️اگر متوسط مقاومت در مقابل اعراب ۵۰ سال بود ، در مقابل مغولان ، در یکصد سال اول هیچگونه مقاومتی نشان داده نشد.!!قیام سربداران در خراسان بیش از یکصد سال پس از حمله مغول روی داد.پس از ۳۰۰ سال از حمله مغول، تازه آقایانِ صفوی تشریف آوردند و مذهبِ من در آوردیِ خودشان(تشیّع) را که خود از عباسیان و مغولان مخرّب‌تـر بود ، به خیک امّت بی حالِ ایرانی چپاندند!!!

▪️این ملت بی همت و ناآگاه’هیچـوقت نتوانسته است کار مثبتی برای مملکتش انجام بدهد.!!!

▪️بیخودی پُزِ تاریخِ پُر فتوحِ دو هزار و پانصد ساله و تمدنِ هفت هزار ساله را به رُخ هم نکشیم..!!

▪️جوابتان در کتاب “سازگاریِ ایرانی” به قلم مهندس مهدی بازرگان است.

▪️وقتی بنا باشد ملتی به طور جدی با دشمن روبرو نشود و تا آخرین لحظه نجنگد ، یا بعد از مغلوب شدن ، سر سختی و مقاومت نکند بلکه تسلیم اسکندر شود و آداب یونانی را بپذیرد ، وقتی چو اعراب بیایند ، در زبان عربی کاسه داغ‌تر از آش شود ، صرف و نحو بخواند و کمر به خدمتِ خلفای عبّاسی بندد و دستگاهشان را به جلال و جبروت ساسانی برساند و در مدحِ سلاطین تُرک همچون سلطان محمود غزنوی آبدارترین قصاید را بسراید و غلام حلقه بگوش چنگیز و تیمور شود و خدمتگزار و وزیرِ فرزندانش گردد’ یعنی هر بار برنگِ حاکمِ جدید در آید ، و به هر کس و ناکس تعظیم و خدمت کند’آیا حقش نیست تا نقش و نام چنین امتی اصولا از صفحه روزگار برداشته شود.؟؟؟!!

▪️می‌پرسید چرا..؟

▪️چون او را به جوجهِ نذری عاشورا و سوگواری و سرور تازیان احتیاج است.!!!

▪️میدانید حیات ایران و ایرانی مدیون کیست؟؟بُلشویک‌های روسیه!!!

می‌پرسید چرا؟

▪️چون بر اساس توافقِ سال ۱۹۰۷ ، بین انگلیس و روسیه تزاری مقرر گردید که ایران بینشان تقسیم شود و حتی انگیسی ها از جنوب وارد شده بودند اما ایران شانس آورد که در آن موقع انقلاب ۱۹۱۷ در روسیه توسط بلشویکها (اکثریت) پیش آمد و برنامهٔ اشغال و تقسیم ایران بواسطه آن معلّق ماند.

▪️ایکاش چنین میشد و کشور به اشغال ملایان در نمی آمد؟؟؟

▪️حسن نراقی در کتابِ بسیار روشنگرِ خود بنامِ”چرا در مانده‌ایم ، جامعه شناسی خودمانی” می‌گوید:
▪️ اگر به سراسر این تاریخ ، با اغماض‌هایی جزئی بنگریم، سراسر آن ‘یک طیف یک نواخت و تکراری و سینوسی است. امت و قبیله‌ای را خواهید یافت که شدیدا دچار ظلم و ستم و رکود ، و پس از آن دچار رخوت ، بی‌تفاوتی و نومیدی بوده و ناگهان یک قوم ، یک سرکرده ، یک جریان ، یک همسایه فرصت را مغتنم می‌شمارد و دوباره بر سرنوشتش مسلط میگردد!!! فاتح چون آمد ‘قبلی‌ها را یا می‌کُشد ،یا فراری می‌دهد و بر جایشان می‌نشیند.و از درون این قبیله مغلوب یک عده که نه شهامتِ مقاومت و کشته شدن را داشتند و نه قدرت و یا شانس فرار ، به سرعت تغییر شکل می‌دهند و با فاتحان به صورت کاسه داغتر از آش همداستانی می‌کنند و با چاپلوسی و خفت می‌شوند دست راستشان!

▪️یحیی برمکی در خدمت هارون‌الرشید قرار می‌گیرد. خواجه نظام‌الملک می‌شود همه کارهٔ سلطان ملک‌شاه سلجوقی و خواجه نصیرالدین طوسی می‌شود دست راست خان مغولان. میرزا ابراهیم کلانتر با هزار دوز و کلک ، حکومت را از زندیه می‌گیرد و می‌دهد بدست قاجاریّه.

▪️ اما: چون تدبیر نیست’ (و اگر هست اختصاصاً در جهت منافع شخصی به کار می‌رود) ، برنامه‌ریزی نیست ، مدیریّت پایدار نیست درایت نیست ،خیلی زود شمارش معکوس شروع می‌شود.هر کس از کسِ دیگر گوی چاپلوسی و خواری و خودفروشی می رباید!!!

▪️ سراسر تاریخ گذشته‌مان را نگاه کنید ، گاهی نجاتشان به همت یک مرد نظامی انجام می‌شود (چون برای گرفتن فقط زور لازم است و آتش زدن و زبان از حلق درآوردن)اما وقتی اوضاع آرام شد ،حتی نادرشاه که برای ایرانیِ سرافکندهٔ بعد از صوفیه این چنین اعتباری را فراهم آورده ، قادر به ادامهٔ کار نیست.!!چون تمرین سازندگی نکرده ، آمادگی و سواد لازم را برای کار ندارد.!!

ببینیم که از قدیم‌مان در اخیرِمان چه انقلاب بزرگی داریم..؟ انقلاب مشروطیّت؟!؟اگر فکر می‌کنید انقلاب مشروطیّت کار این خوش غیرتان بوده ، اشتباه می‌کنید.اگر سفارت انگلیس نبود و مشروطیّت به نفعش نبود ، انقلاب مشروطیّت هم اتفاق نمی‌افتاد.رجوع کنید به دیگ‌های پلو و خورشت در باغ سفارت انگلیس توسط مشروطه‌ طلبان.انگلیس باید بخاطر منافعش از مشروطه خواهان حمایت میکرد’وگرنه محمد شاه کشور را تماما به روسیه تزاری تقدیم کرده بود. مگر اسلحه و فشنگ ستارخان و باقرخان را از فضا آورده بودند؟لطفاً در ارائهٔ افتخارات اخیرترِمان زیاد جلو نیائید که بوی گندش دل و جان را تافته است”!!

امتـی که هر بار پهلــوانی زائیــد که بی‌تردید ، درگذشته و حال حیات داشته و دارند ، اما در عوض ، صدها خائن پس‌انداخت که آن پهلوان را بکشنـد’در موردشان چه می‌توان نوشت..؟روزی که روزنامه‌های تهران بزرگ نوشتند*
شـــاه رفت

آنهم تنها شاهی که در طول شاهنشاهی ٢۵٠٠ ساله ، تنها شاهی بود که تحصیلات و درک درستی از کشورداری داشت و ایرانی ویرانه را آباد کرده بود ، من در خیابان پهلوی سه راه یوسف‌آباد شاهد بودم که چه جشنی بــود و چه شیرینـی خورانی!!! و ما تحصیل کرده‌ها که با پول ملت از دانشگاه‌های همان شاهِ به اصطلاح خائن ، فارغ‌التحصیل شده بودیم ، او را بیرون کردیم و بجایش یک ملّای مکتب رفته و دانشگاه ندیده که در ماه دیده بودیمش را آوردیم..و چند روز بعد هم تخت سلطنت را دو دستی به دستان آغشته بخون او و یاران شپشو و گرسنه و مثلا مکتبی اش تقدیم کردیم و آنگاه هم که هوا پـس شــد ، به آمریکــا و چهار گوشه دنیا آمدیم..!!*

رفقای کمونیست و برادران مجاهد خلق با آوردن خمینی’ ایران را به اندازه کافی آباد کرده و حالا نوبت آباد کردن دنیا بود!

۴۲ سال تمام ملتی شاه را فردی مزدور و ضد وطن بنامد و بعد از زمانی که ویروس کرونا آمد بیمارستان‌های ساخت او به داد ملت برسد(چون طبق گفته خود وزیر بهداشت در شهر تهران بعد از انقلاب فقط یک بیمارستان دولتی ساخته شد)آیا چنین ملتی مستحق خوب زیستن است؟؟!!

▪️وقتی پس از ۴۲ سال از درون ملتی هزاران امامزاده‌ بنا شود که همگی با متولی‌هایشان به اندازه یک صابون عروس هم به کاهش این مشکل کمک که نکردند هیچ’ بلکه همان‌ها مشکل را اشاعه داده باشند’این ملت بیدارست؟؟!

▪️ملتی که ۴۲ سال تمام خرج کشورهای شیعه کند و وقتی به مشکل افتاد هیج کدام به او کمکی که نکرد هیچ ‘ تازه محصولات پزشکی‌شان را هم بلعید و در انتها امارات سنی مذهب بیشترین کمک را به او کرد. چنین ملتی به حیات نیاز دارد؟؟!! شاید امارات هم داشت زحمات محمد رضا شاه را جبران می‌کرد.چون بیمارستان ایرانیِ دوبی که حتی هنوز زمینش به نام شهبانو هست اولین بیمارستان مجهز دوبی بود و هنوز شلوغ ترین بیمارستان امارات و شاه این بیمارستان مجهز را به امارات هدیه داد و امارات همچنان خود را مدیون ایران می‌داند.

▪️۴۲ سال تمام آمریکا و غرب را ابلهانه پیف پیف کردیم ، الان ملتمسانه به جای دعا و نماز ، چشم‌مان به دستان پرتوان دانشمندان کشورهای غربیست که برای ما راه حل را پیدا کنند. ۴۲ سال احمقانه مرگ بر آمریکا گفتیم و از دیوار سفارت بالا رفته و پهلوی را خائن نامیدین ولی وقتی به ذلت افتادیم ، دست به دامان پیمان مودت سال ۱۳۳۴ شدیم !

اگر خجالت می‌کشید تعارف نکنید !!!
ما حاضریم بجای شما جام زهر بنوشیم .!!!

▪️در سال ۱۳۳۴شاهنشاه قراردادی با آمریکا منعقد نمود بنام “قرارداد مودت… طبق این قرارداد آمریکا نمی‌تواند بر علیه نیازهای اصلی ملت ایران اقدام کند …اکنون پس از ۶۴ سال ایران با استفاده از آن قرارداد آمریکا را محکوم و رأی دادگاه لاهه به نفع ایران صادر گردید‌. محمدرضاشاه از اعماق تاریخ معاصر به فریادمان رسید.ساده‌ترین برداشت درباره رای دیوان لاهه این است که پیمان مودت ۱۹۵۳ با آمریکا بسیار معتبرتر و آبرومندانه‌تر از توافق برجام است. چرا که طبق برجام نمی‌شد از آمریکا شکایت کرد اما طبق پیمان مودت شکایت کردیم و رای گرفتیم.شاه بیش از نیم قرن پیش پیمان‌‌نامه‌ای امضا کرد که خاصیتش حتی در سیاه‌ترین دوره رابطه ایران و آمریکا ، پابرجا مانده. همان‌هایی که شاه را ” نوکر آمریکا ” می‌خواندند دست به دامن یکی از میراث او شدند…!!

بیایید تاریخ ایران را بخوانیم..!!!

 

 

 

تصویر نویسنده
مازیار

پست قبلی

پست بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *