روز شمار

پنج شنبه 1402/07/20

خسته شدم از این داستان سیاست و رسانه ها ، این روزها حماس به اسرائیل حمله کرده و به گفته هر دو طرف تا حالا فقط از مردم و سربازان اسرائیلی چیزی حدود 1300 نفر کشته شدند و اسرائیل هم با خواهر و مادر مبارزین حماس و مردم نوار غزه وصلت کرده و البته دیگر برایم مهم نیست ، دیگر نه اسرائیل برایم مهم هست ، نه حماس و نه مسلمانان ! و اگر پدر بزرگم زنده بود خطاب به من میگفت :بی غیرتی ! (1)

این روزها همه سیاستمداران و رسانه ها اندر احوالات جنگ بین اسرائیل و حماس گلوی خودشون را پاره کردند که آی . . . وای . . .

و جدای از رسانه ها عده ای خاص ! هم در ایران با جشن گرفتن و شادی کردن حرف از طوفان الاقصی و انتقام مسلمانان و پیروزی بر اسرائیل می زنند و و شیرینی پخش می کنند و بماند که چند وقت دیگر باید حلوای عذا پخش کنند !

و اما برای من دیگر مهم نیست ، یعنی هیچ اتفاق و اخباری خصوصا در منطقه خاورمیانه مهم نیست .

برای نظر و عقیده ام هیچ دلیل نمی آورم ولی چند اتفاق و نکته را یادآوری می کنم :

1-سال 1390 حسن طهرانی مقدم (پدر علم موشکی !) بر اثر انفجار در زاغه مهمات بهمراه حدود 40 نفر کشته شدند و بعدها معلوم شد کار اسرائیل بوده ، یعنی نفوذ اسرائیل به امنیتی ترین بخش های نظامی یک کشور دیگر !

2-سال 1396 اسناد هسته ای ایران به سرقت رفت ، چیزی حدود 55 هزار برگه و 183 عدد لوح فشرده به راحتی و به راحتی به اسرائیل منتقل شد ، یعنی نفوذ اسرائیل به امنیتی ترین بخش های اطلاعاتی یک کشور دیگر !

3-سال 1398 قاسم سلیمانی در عراق ترور شد ، درسته که کار امریکا بود ولی اطلاعات اسرائیل با خبر بود ، یعنی همکاری اطلاعاتی اسرائیل با بقیه کشورها !

4-سال 1399 محسن فخری زاده (پدر علم هسته ای !) ترور شد ، یعنی نفوذ به امنیتی ترین بخش علمی ، یعنی حذف عوامل تهدید کننده برای اسرائیل توسط اسرائیل در یک کشور دیگر !

از این موارد و نکات بسیار زیاد هست :

حالا چرا و چطور و چگونه در کنار دیوار مرزی غزه برنامه ریزی و هماهنگی نظامی برای حمله به اسرائیل اتفاق افتاده و اسرائیل متوجه نشده !؟

حالا چرا و چطور و چگونه اسرائیل در ایران یا در یک کشور ثالث به راحتی فعالیت اطلاعاتی و عملیاتی انجام می دهند ولی توی کشور خودشون هیچ کاری نکرده بودند !؟

حالا چرا و چطور و چگونه اسرائیل تا قبل از حمله حماس نخواسته یا نتونسته اعضاء ارشد یا مبارزین حماس را شناسایی و ترور کند !؟

 

فرانکلین روزولت حرف قشنگی میزنه :

در سیاست هیچ چیز اتفاقی نیست ، اگر چیزی اتفاقی رخ داد باید بدانید نقشه این بوده که اتفاقی جلوه دهد.

 

جنگ 33 روزه اسرائیل با لبنان هم یک چیزی مثل جنگ الان بود و با همه این حرف ها من که اخبار و اتفاقات را دیگه پیگیری نمی کنم ولی شما صبر کنید تا نتیجه جنگ را ببینید بعد اگه دوست داشتین شیرینی پخش کنید یا حلوا بدین !

راستی زلزله در افغانستان باعث کشته شدن حدود 2500 نفر شده ، پیدا کنید دلواپسان حقوق بشر و سیاستمداران را !؟

 

نتیجه اخلاقی ، سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی ، ورزشی . . . ! :

از این پس گور پدر سیاست ، خصوصا سیاست خارجی و سیاست های خاورمیانه و گور پدر هرگونه رسانه ای که سیاست را به خورد مردم بدهد و بجای سیاست شطرنج بازی کنید ! و اخبار نبینید !

 

 

پی نوشت :

(1) غیرت گفتن پدربزرگم با بقیه فرق می کرد و مطمئنا بهادر و بقیه نوه هایی که با پدربزرگم فوتبال بین ایران و آلمان را دیدند می دانند غیرت را چگونه تلفظ کنند و چگونه معنی کنند !

 

 

 

تصویر نویسنده
مازیار

پست قبلی

پست بعدی

3 نظرات در مورد “پنج شنبه 1402/07/20

  1. سلام
    برای شب کاملتر می خوانم و نظری خوب و کامل می گذارم که هیچی مثل یک نظر خوب نمی شود همان حُسنُ السُّؤالِ نصفُ العلمِ است! یعنی سوال نیک ، نیمی از علم است چون چرخهٔ تحلیل و تفکر بر آن کلمه یا موضوع را بالا می برد.

    فعلاً خداحافظ تا شب یا دم صبح فردا که به سایتها در ساعت شش تا هفت و ربع سر می زنم و مطلب می خوانم و نظر می گذارم.

    اشکان ارشادی ، اشخانی
    از کرمانشاه

    1. درود بر برادر اشخانی

      و تشکر بابت اینکه به من سر زدی ، با توجه به اینکه در انتهای چند نوشته در تاریخ های مختلف نظر گذاشته بودی و سئوالاتی هم داشتی ، پس همه را اینجا یعنی روز دوشنبه  1402/08/17  جواب دادم .

      فرجامت نیک

  2. سلام
    تحلیلی بر نوشته ات دارم.
    اسرائیل دارای شبکه‌های قدرتمند و ثروتمندی از علوم نظامی تا استخبارات است و طبیعی است که موصاد (برابر با سازمان سیا آمریکا یا گشتاپو قدیم آلمان نازی یا کا-گ-ب شوروری که در ایران به احتمال زیاد معادل سازمانی اش وزارت اطلاعات است که البته در ایران دو نهاد اطلاعاتی و امنیتی گسترده داریم یکی ۱۱۳ و دیگری ۱۱۴ که اطلاعات سپاه است. هر دو سازمان چه وزارت اطلاعات و چه اطلاعات سپاه بزرگ و توسعه یافته و دارای قابلیت برای عملیات مخفی دارند. و…)
    مازیار جان من خودم ترک و کُردم. در مورد تاریخ یهودی واقعی یعنی عبرانی که سبزه پوست و تیره پوست بودند و زبانشان عِبری بوده است چقدر می دانی؟ در مورد تاریخ خزر چقدر می دانی؟ در مورد یهودیت رسمی در سرزمینی وسیع با قدرت نظامی فوق العاده بالا بطوریکه اعراب و سپس سپاه مسلمانان (یعنی سپاهی که عجم نیز در آن صاحب افسری و شوکت بود و با عرب در ظاهر برابر و برادر بود و تا حدود کامل در عمل نیز با عرب برابر بود.) یهودیت رسمی ای که سرزمین های شمالی روبه و اروپا و قفقاز تا آذربایجان های ایران را متحد کرد هرچند که آذربایجان های ایران درین اتحاد نقش پذیری نداشت چون اعراب و مسلمانان هر طوری که بود تا رود ارس را فتح کردند و سپس طالش گشتاسبی در شمال رود ارس و نخجوان را فتح کردند و آنان را به ولایت آذربایجان با تختگاه اردبیل واگذاردند. اکنون اسرائیل علاوه بر آنکه از نیل تا فرات را می خواهد! سرزمین یهودیِ سابق یعنی امپراتوری خزر را نیز مایملک خود می داند.
    من اشکان ارشادی اشخانی می گویم مگر تاریخ خزران بسیار شبیه به صفویه نیست؟ چرا خزر را جدا از تاریخ ایران و ترکان تورانی می دانید؟ خزرها و تاریخشان را باید نقطهٔ خلاف و ساز مخالف زَن های درون ایران دانست. کمااینکه در همین منطقه خود خزرها نیز بر سر هم می کوبیدند! یأجوج و مأجوج را مطالعه کن. درین سرزمین زنان درشت پستان و بزرگ باسن مشهور به آمازونی کشور داشتند که با اسکندر جنگیدند و فردوسی آن را به نظم کشیده است. فردوسی شهر هروم را برایشان ذکر میکند!
    همی رفت با نامداران روم

    بدان شارستان شد که خوانی هروم

    که آن شهر یکسر زنان داشتند

    کسی را دران شهر نگذاشتند

    سوی راست پستان چو آن زنان

    بسان یکی نار بر پرنیان

    سوی چپ به کردار جوینده مرد

    که جوشن بپوشد به روز نبرد

    چو آمد به نزدیک شهر هروم

    سرافراز با نامداران روم

    یکی نامه بنوشت با رسم و داد

    چنانچون بود مرد فرخ‌نژاد

    به عنوان بر از شاه ایران و روم

    سوی آنک دارند مرز هروم

    و…

    این سخن کاملاً صحیح است.فرانکلین روزولت حرف قشنگی میزنه :

    «در سیاست هیچ چیز اتفاقی نیست ، اگر چیزی اتفاقی رخ داد باید بدانید نقشه این بوده که اتفاقی جلوه دهد.»

    اسرائیل بدنبال تصرف بخش‌هایی در قفقاز و آذربایجان بصورت کُلُنی و یا تصرف کامل آن و ایجاد دین و زبان رسمی یهودی درین منطقه است ولی خود اسرائیل نیز می داند که بسیار سخت است.

    سعی کردم کوتاه بنویسم ولی زیاد شد.
    ارشادی اشخانی ، اشکان
    از کرمانشاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *