روز شمار

جمعه 1402/12/18

بین جانورانی که هنوز موفق به منقرض کردن آنها نشده ایم پرنده است به نام یاکریم که البته نام های دیگری هم دارند ولی توی اصفهان به نام پاختِر معروف هستند و من توی این مطلب دوست دارم از نام پاختِر استفاده کنم .

که البته بحث من اصلا و ابدا در مورد نام اونها نیست.

 

پاختِرها پرندگان یا موجودات عجیبی هستند ! اونها مثل بلبل ها و قناری ها صدای قشنگی ندارند ولی زمزمه بغض دار و دل نشینی دارند بعضی ها به شوخی میگن که آواز پاختِر مثل این هست که میگن : ” حقوقم را بده”

که البته بحث من اصلا و ابدا در مورد صدای اونها نیست.

 

پاختِرها رنگ و روی خاصی هم ندارند ! اونها مثل طوطی ها خوش آب و رنگ و قشنگ نیستند ، ولی یک رنگ هستند از اون یک رنگی ها که انگار اصلا رنگ ندارند ! کلاغ ها مشکی هستند و یک رنگ ولی انگار یک رنگی پاختِرها فرق می کنه .

که البته بحث من اصلا و ابدا در مورد رنگ اونها نیست.

 

پاختِرها خیلی سکسی هستند یا شاید بهتره بگم با عشق و محبت و یا احساساتی هستند چون هرجایی دوتا پاختِر ببینید که کنار هم هستند ، دارند با هم صحبت ها و رفتار عشقولانه انجام می دهند.

که البته بحث من اصلا و ابدا در مورد عشق و محبت اونها نیست.

 

پاختِرها توی خونه سازی بسیار نادان هستند یعنی هرجایی که بشه و بتونند خونه ای میسازند از روی قاب مهتابی گرفته تا روی لوله بخاری و شاید این از نادانی اونها نباشه بلکه از خاکی و بی ریا بودن اونهاست.

که البته بحث من اصلا و ابدا در مورد خونه اونها نیست.

 

شاعرها در مورد اکثر پرندگان شعری یا بیتی یا حتی یک مصرعی گفته اند و حتی خوانندگان آواز ها خوندن تا جایی که بانو هایده گفته : “کبوتر بچه کرده ! کاش بودی و میدیدی” یا استاد معین گفته : “کفتر کاکل به سر های های ، این خبر ازمن ببر وای وای” ولی هیچ شاعر یا خواننده ای از پاختِرها هیچ اسمی نبرده اند.

که البته بحث من اصلا و ابدا در مورد گم نامی اونها نیست.

 

پاختِرها توی راه رفتن ، غذا خوردن ، پرواز کردن و حتی زندگی فردی و اجتماعی شون یک حالی هستند یعنی زرنگ یا پاچه پاره نیستند حتی یک جورایی قانع هم هستند بهتر بگم پرندگان هر کدوم یک هُنری دارند و بزرگ اونها یعنی سیمرغ صاحب همه این کمالات و هنرها هست و چون همه این هنرها از یک مرغ در سیمرغ جمع شده پس شاید هنر پاختِرها عشق و محبت یا اعتماد به بقیه باشه ، اونها تا جایی به شما اعتماد دارند که اگه با ماشین و با سرعت به سمت اونها برید ، اونها فکر می کنند برای رسوندنشون تا مقصد اینقدر عجله دارین ! پاختِرها شما را دوست دارند و به شما اعتماد میکنند.

که البته بحث من اصلا و ابدا در مورد زندگی پاختِرها نیست.

و بحث من در مورد افرادی هست که مثل پاخترها هستند ، پس :

 

مراقب پاختِرهای زندگیتون باشین

 

 

تصویر نویسنده
مازیار

پست قبلی

پست بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *